Sunday 23 June 2019

Apa itu Cloud Mining?

Apa itu Cloud Mining?

Apa itu CloudMining? CloudMining adalah sebuah penyedia layanan yang menawarkan mekanisma untuk mengendalikan cryptocurrency seperti bitcoin tanpa perlu memasang perkakasan
Apa itu Cloudmining

Pengertian Apa itu Cloud Mining Dalam Bitcoin

Apa itu CloudMining? Cloud Mining, adalah proses menjana bitcoin menggunakan pusat data jarak jauh dengan kuasa pemprosesan bersama. Cloud Mining membolehkan pengguna untuk melancarkan bitcoin atau cryptocurrency secara alternatif tanpa menguruskan perkakasan sendiri. Mining rigs ditempatkan dan dikekalkan dalam kemudahan yang dimiliki oleh syarikat perlombongan dan pelanggan hanya perlu mendaftar dan membeli pelan kontrak  atau saham. Memandangkan CloudMining disediakan sebagai perkhidmatan, biasanya melibatkan kos dan ini boleh menghasilkan pulangan yang lebih rendah bagi pengguna.
Cloud Mining semakin meningkat lantaran dalam mining Bitcoin memang diperlukan perangkat yang bisa bekerja secara maksimal. Terlebih jika tidak demikian, akan memakan waktu yang cukup lama dan lebih besar pengeluaran untuk membiaya caj elektrik dan  internet.
Dengan membeli kontrak cloud mining ini, pengguna Bitcoin tidak perlu lagi mengurus perangkat ataupun membeli Mining rigs sendiri. Umumnya, kontrak cloud mining tersebut dalam bentuk saham atau juga share per GHS.
Saat ini, cukup banyak layanan cloud mining. Dengan itu, pengguna Bitcoin harus lebih berhati-hati dalam memilih site untuk membeli kontrak cloud mining tersebut. Banyak terjadi, cloud mining ini menawarkan sevis yang tidak bertanggungjawab. Mereka menawarkan pelan kepada pengguna tetapi apabila pengguna melanggan, tiada progress yang diproses. Senang kata, banyak scam site yang menawarkan cryptocurrency cloud mining ini kerana mendapat untung lebih. jadi, hati-hati dalam memilih supaya investment yang dibuat tidak sia-sia.
Pada dasarnya, pihak penyedia jasa cloud mining tentu akan mempunyai bukti yang boleh membuktikan pihak penyedian layanan tersebut benar atau tidak. 



No comments:

Post a Comment